Översikt och tider för dagen

UKUS21 måndag 1 november

Förmiddag

9.00

Livesändningen UKUS21 startar

Moderator Jacke Sjödin inleder dagen

Erik Ojala, grundskolechef hälsar välkommen!

9.15

Maria Wiman - Värdeskpande lärande

10.15

Jacke Sjödin leder mellansnack

10.30

Martin Lackéus - Värdeskapande lärandets vetenskapliga grund

11.50

Jacke Sjödin leder eftersnack

Livesändning avslutas 

 

Eftermiddag

13.00-13.45 - Första passet föreläsningar

  • Framgångsrik undervisning som skapar trygghet och studiero - hur kom vi dit? 
  • Maxa utflykten med M365! 
  • “Det var alltid mitt fel” - att nå fram till eleven när vi testat allt och inget funkar
  • "Har du fått med dig allt du behöver?"  
    - En föreläsning om anpassningar för ökad tydlighet och arbetsmetoder som frigör tid
  • Få elever att växa genom ansvar - använd rasten som verktyg
  • Äventyrspedagogik- en metod för samarbetsbaserat- och meningsfullt lärande
  • Särskild begåvning - välsignelse eller förbannelse?
  • Om du utmanas av elever framför gruppen
  • Forskning och förvirring 
  • Eftersnack!

13.45-14.30 - Andra passet föreläsningar

  • Att leda en elevaktiv undervisning
  • Jobba praktiskt med KL - kooperativt lärande 
  • Skönlitteratur och drama som verktyg för kommunikativ engelskundervisning 
  • Bemöta och bli bemött 
  • Smak för hållbar matkonsumtion  
  • Lärandestrategier- Hur får vi eleverna att nå kunskapskraven? 
  • Flickor med NPF
  • Bilder i en digital värld 

14.30-15.15 - Tredje passet föreläsningar

  • Framgångsrik undervisning som skapar trygghet och studiero - hur kom vi dit? 
  • Maxa utflykten med M365! 
  • "Har du fått med dig allt du behöver?"  
    - En föreläsning om anpassningar för ökad tydlighet och arbetsmetoder som frigör tid
  • Få elever att växa genom ansvar - använd rasten som verktyg
  • Äventyrspedagogik- en metod för samarbetsbaserat- och meningsfullt lärande
  • Särskild begåvning - välsignelse eller förbannelse?
  • Forskning och förvirring 
  • Eftersnack!

15.15-16.00 - Fjärde passet föreläsningar

  • Att leda en elevaktiv undervisning
  • Jobba praktiskt med KL - kooperativt lärande 
  • Skönlitteratur och drama som verktyg för kommunikativ engelskundervisning 
  • Bemöta och bli bemött 
  • Smak för hållbar matkonsumtion  
  • Lärandestrategier- Hur får vi eleverna att nå kunskapskraven? 
  • Flickor med NPF
  • Bilder i en digital värld 
  • “Det var alltid mitt fel” - att nå fram till eleven när vi testat allt och inget funkar

 

Uppdaterad: