Till innehåll på sidan

Meny

  • Start
  • Om Pedagog Uppsala
  • Förskola
    • Barns lärande
      • Barns delaktighet och inflytande
        • Tunaparkens demokratiarbete skapar trygga och ifrågasättande barn
        • Demokrati och delaktighet på Växthusets förskola
        • Barnråden påverkar i förskolan
      • Digitalisering i förskolan
        • Väpnarens förskola lär ut om digitala verktyg
        • Tips till dig som vill jobba med digitala verktyg i undervisningen
      • Matematik
        • Förskolebarn lär sig matematik i trädgården
      • Natur och hållbarhet
        • Så jobbar vi med odling – berättat av avdelningen Pysen
        • Alla barn har rätt till en relation till naturen
      • Språk och kommunikation
        • Den pedagogiska guldåldern är i förskolan
        • Så startar din förskola ett kapprumsbibliotek
        • Språkutveckling är förskolans viktigaste uppdrag
        • Hällby förskola – med finskspråkig avdelning
      • Öppna förskolan
        • Öppna förskolans pedagoger har stöttat föräldrar i 50 år
    • Förskolans bloggar
    • Lärmiljöer i förskolan
      • Häng med en dag på förskolebussen Friskus
      • Skapa olika lärmiljöer med enkla medel
      • Mer frihet med lådcyklar
    • Forskning och utvecklingsprojekt i förskolan
      • Filosofiska samtal på barnens villkor - reportage
      • Utvecklingsprojekt som gör skillnad och inspirerar till nya studier i förskolan
  • Grundskola
    • Digitala resurser i grundskolan
      • Distans- och fjärrundervisning
      • Dugga - digitala prov
      • Microsoft 365
      • Skolportalen
      • Teams
        • Teams i Uppsala
      • Unikum filmtips
      • Unikum och Teams
    • Fortbildningskonferenser
      • SETT-mässan 2022
        • Monter A:01
        • Välkommen till monter A:01
        • Maxa nyttan av SETT-mässan
        • Särskild begåvning – välsignelse eller förbannelse?
        • Att arbeta med källkritik och kritiskt tänkande för mer än bara skolan – en variant av the fake news game.
        • Digitalisering för demokrati
        • Rektorspodden: Att vara rektor i en digital samtid
        • Framgångsrik undervisning med touch av drama
        • Det digitala ger mervärde till språkutvecklingen för de yngsta barnen i förskolan
        • Bemöta och bli bemött
        • Få elever att växa genom ansvar – använd rasten som verktyg
        • Äventyrspedagogik- en metod för samarbetsbaserat- och meningsfullt lärande
        • Synliggöra, återkoppla och anpassa på ett effektivt sätt
        • Skönlitteratur och drama som verktyg för en kommunikativ engelskundervisning
        • KL - praktiska tips för klassrummet
        • Design för lärande med digitalt förhållningssätt
        • “Det var alltid mitt fel” – att nå fram till elever när vi testat allt och inget funkar
      • Uppsala kopplar upp sig 2021
        • Eftersnack!
        • Eftersnack!
        • Översikt och tider för dagen
        • Bilder i en digital värld
        • Lärandestrategier- Hur får vi eleverna att nå kunskapskraven?
        • Forskning och förvirring
        • Smak för hållbar matkonsumtion
        • Bemöta och bli bemött
        • Äventyrspedagogik- en metod för samarbetsbaserat- och meningsfullt lärande
        • Få elever att växa genom ansvar - använd rasten som verktyg
        • "Har du fått med dig allt du behöver?" - En föreläsning om anpassningar för ökad tydlighet och arbetsmetoder som frigör tid.
        • Skönlitteratur och drama som verktyg för kommunikativ engelskundervisning
        • Jobba praktiskt med KL - kooperativt lärande
        • Att leda en elevaktiv undervisning
        • Martin Lackéus - Värdeskapande lärandets vetenskapliga grund
        • Maria Wiman - Värdeskapande undervisning
        • Om du utmanas av elever framför gruppen
        • Flickor med NPF
        • Tips på för- och efterarbete av UKUS21 på skolan
        • Maxa utflykten med M365!
        • “Det var alltid mitt fel” - att nå fram till eleven när vi testat allt och inget funkar
        • Särskild begåvning - välsignelse eller förbannelse?
        • Framgångsrik undervisning som skapar trygghet och studiero
      • UKUS 2.0
      • UVUS 2019
      • UVUS 2018
        • Presentationer från #uvus18
        • Intervjuer från dagen #uvus18
    • Fritidshemmet och rastverksamhet
      • Rastverksamhet
        • Tips på rastlekar och andra aktiviteter
        • Rörelsesatsningen i skolan
        • Trivselledarprogrammet
    • Reportage från grundskolan
      • Poesi i förskoleklass
      • Klassrum utomhus
      • Lexplore - en lyckad satsning
      • Undervisning i Coronatider
      • Elever i årskurs 1 skriver dikter om demokrati
      • Tips för en bra start på läsåret
        • Driv i jobbet i höst
      • Satsning på flerspråkiga och nyanlända elevers utbildning
      • Utvecklingsprojekt grundskolan - Undervisningsmetod påverkar elevers inställning till matematik
      • Studiehandledning på modersmålet i praktiken
      • Pedagogiska pristagare - Sabina inspirerar till rörelse
      • Tillsammans skapar vi Uppsala Visar Upp Sig
      • Skolbibliotekarien i klassrummet
      • Pilotprojekt Robotundervisning AV1
      • Trivselraster på Bälinge
      • Gruppen som helhet
      • Cirkelmodellen i Gunillas klassrum
      • På Funbo pratar vi bottiska
      • If you can dream it you can do it - Stordammens skola!
      • Hela världen i klassrummet i realtid - Maria Nylund
      • From Good to Great! En följetong om Torun Paulsson som vill bli bäst i Danmark
        • Världsbäst i Danmark
      • Det digitala klassrummet - Elina Lundberg
      • Kvalitetspris för språkundervisning - Emelie Hahn
      • En av Gottsundas eldsjälar - Ragnar Backelin
      • Management by walking around - ledarskap på Knutbyskolan
      • Värderingsutbyte - Västra Stenhagenskolan
    • Grundskolans bloggar
      • Tillgängligt lärande
      • Multimodalt med Andersson och Jernebring
        • Elevdelaktighet i planeringen
  • Gymnasieskola
    • Reportage från gymnasiet
      • Rosendalsgymnasiets valvaka
      • Undervisningsmaterial om antibiotikaresistens
      • Ny forskning ska hjälpa eleverna genomskåda bluffen
      • Elevkåren en viktig del i Katedralskolans demokratiarbete
      • Forskningscirklar i religionsdidaktik
      • Att vara VFU-handledare – att utvecklas i sin lärarroll
      • Utvecklande projekt med fokus på feedback som förbättrar för elever och lärare - gymnasiet
    • Kompetensutveckling för gymnasielärare
    • KUPP - Lärande för hållbar utveckling
      • Vandring längs Fyrisån
      • Stipendium till Hans Levanders minne
  • Utvecklas i din profession
    • Vill du bli skolledare?
      • Vilken lyxig ledarutbildning
    • Lediga jobb
    • Handledarutbildning för VFU
  • Resurser för undervisning
    • IBIS för grundskolan
      • Implementering IBIS
      • Fyra perspektiv på IBIS
        • Fyra perspektiv på IBIS
          • Rektorsperspektivet del 2
          • Lärarperspektivet del 1
    • Nyanländas lärande
      • Nyfiken på språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt?
    • Kultur och natur i skolan
      • Kultur och natur för särskolan
      • Utbudsbokningen
      • Naturupplevelser för skolan
        • Naturskolans förskolekurser
      • Offentlig konst för skolor och förskolor
        • Tvättbjörnar
        • Foto och poesi
        • En gång till
        • Arv och identitet
      • Skapande skola
      • Film i skolan
      • Boka kultur- och naturbuss
      • För arrangörer av skolprogram
        • Ansök om att vara en del av utbudet
      • Naturhistoriska riksmuseets lektionsmaterial och fortbildningar
    • Särskild begåvning
    • Utbildning barnrätt
    • Skolans ljudmiljö
    • Kompetensteamet - för grundskolan
    • Infoteket
    • Hitta Uppsala Universitets aktiviteter och fortbildningar
    • Poddar
      • Elevhälsopodden
  • Forskning och utveckling
    • Partnerförskolor och partnerskolor
      • Partnerskola - så funkar det
        • Partnerskola - gymnasiet
      • Partnerförskolor
        • Intervju: Fem plus för arbetslaget
    • Forum för samverkan - FoSam
    • ULF - Forsknings- och utvecklingsprojekt
      • Forsknings- och utvecklingsprojekt – så ansöker du
      • Beviljade FoU-projekt
      • Projektrapporter för avslutade FoU-projekt
    • ULF - samverkan med akademin
      • ULF i Uppsala - bakgrund
  • Kontakt
Uppsala kommun Uppsala kommun
Pedagog Uppsala
  • Gymnasieskola  /
  • Reportage från gymnasiet

Reportage från gymnasiet

Det sker varje dag intressanta saker att lyfta från våra olika gymnasier. Här delar vi erfarenheter och sprider goda idéer.

Uppdaterad:

Andra sidor under: Reportage från gymnasiet

  • Rosendalsgymnasiets valvaka
  • Undervisningsmaterial om antibiotikaresistens
  • Ny forskning ska hjälpa eleverna genomskåda bluffen
  • Elevkåren en viktig del i Katedralskolans demokratiarbete
  • Forskningscirklar i religionsdidaktik
  • Att vara VFU-handledare – att utvecklas i sin lärarroll
  • Utvecklande projekt med fokus på feedback som förbättrar för elever och lärare - gymnasiet

Huvudmeny

Meny

  • Start
  • Om Pedagog Uppsala
  • Förskola
  • Grundskola
  • Gymnasieskola
  • Utvecklas i din profession
  • Resurser för undervisning
  • Forskning och utveckling
  • Kontakt

Snabblänkar

  • Uppsala kommun
  • Skolverket
  • Skolforskningsinstitutet
  • Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM
  • Synpunkter

Kontakt

Skicka e-post

Om webbplatsen

Om kakor och GDPR

Tillgänglighetsredogörelse