Översikt och tider för dagen
UKUS21 måndag 1 november
Förmiddag
9.00
Livesändningen UKUS21 startar
Moderator Jacke Sjödin inleder dagen
Erik Ojala, grundskolechef hälsar välkommen!
9.15
Maria Wiman - Värdeskpande lärande
10.15
Jacke Sjödin leder mellansnack
10.30
Martin Lackéus - Värdeskapande lärandets vetenskapliga grund
11.50
Jacke Sjödin leder eftersnack
Livesändning avslutas
Eftermiddag
13.00-13.45 - Första passet föreläsningar
- Framgångsrik undervisning som skapar trygghet och studiero - hur kom vi dit?
- Maxa utflykten med M365!
- “Det var alltid mitt fel” - att nå fram till eleven när vi testat allt och inget funkar
- "Har du fått med dig allt du behöver?"
- En föreläsning om anpassningar för ökad tydlighet och arbetsmetoder som frigör tid - Få elever att växa genom ansvar - använd rasten som verktyg
- Äventyrspedagogik- en metod för samarbetsbaserat- och meningsfullt lärande
- Särskild begåvning - välsignelse eller förbannelse?
- Om du utmanas av elever framför gruppen
- Forskning och förvirring
- Eftersnack!
13.45-14.30 - Andra passet föreläsningar
- Att leda en elevaktiv undervisning
- Jobba praktiskt med KL - kooperativt lärande
- Skönlitteratur och drama som verktyg för kommunikativ engelskundervisning
- Bemöta och bli bemött
- Smak för hållbar matkonsumtion
- Lärandestrategier- Hur får vi eleverna att nå kunskapskraven?
- Flickor med NPF
- Bilder i en digital värld
14.30-15.15 - Tredje passet föreläsningar
- Framgångsrik undervisning som skapar trygghet och studiero - hur kom vi dit?
- Maxa utflykten med M365!
- "Har du fått med dig allt du behöver?"
- En föreläsning om anpassningar för ökad tydlighet och arbetsmetoder som frigör tid - Få elever att växa genom ansvar - använd rasten som verktyg
- Äventyrspedagogik- en metod för samarbetsbaserat- och meningsfullt lärande
- Särskild begåvning - välsignelse eller förbannelse?
- Forskning och förvirring
- Eftersnack!
15.15-16.00 - Fjärde passet föreläsningar
- Att leda en elevaktiv undervisning
- Jobba praktiskt med KL - kooperativt lärande
- Skönlitteratur och drama som verktyg för kommunikativ engelskundervisning
- Bemöta och bli bemött
- Smak för hållbar matkonsumtion
- Lärandestrategier- Hur får vi eleverna att nå kunskapskraven?
- Flickor med NPF
- Bilder i en digital värld
- “Det var alltid mitt fel” - att nå fram till eleven när vi testat allt och inget funkar