Seminariepass 5, 14.30–15.00

Tema Mer information Föredragare Lokal
Mitt språk – ett identitetsskapande arbetssätt Läs mer Helena Lindahl, Kerstin Idevall och Elisabeth Labbaci | FoU-projekt 2021  Rosendalsgymnasiet B209
Var Linné rasist? Och vem ansvarar för sanningen? Läs mer Thomas Nygren, Malin Tväråna, Calle Håkansson, Annika Ehn Magnusson, Nina Pirander
| Forskningsprojekt
D201
Barn med diagnoser. Mödrars och skolors strategier Läs mer Emma Laurin | EDU D202
Ökad motivation för lärande och vetenskapligt arbetssätt
med egendesignade laborationer
Läs mer Anna Levin | FoU-projekt Lundellska skolan D204
Undervisning och utveckling på vetenskaplig grund. Ett
exempel på ett praktik-forskningssamarbete kring bedömning
Läs mer Karin Eriksson Johansson och Stina Hallsén
| EDU
D209
Vad gör logopeden i gymnasieskolan? Läs mer Anna Selmer | Logoped UBF D211
En litteraturdidaktik som vågar – Om den didaktiska potentialen i ungdomars läsupplevelser Läs mer Olle Nordberg | EDU D212
Möjligheter och  utmaningar med Programmering i matematik Läs mer Lennart Rolandsson | EDU A201
Hur vi stöttar unga som avbryter sina gymnasiestudier Läs mer Kommunens aktivitetsansvar, KAA A202
Didaktiska förutsättningar för agonistisk
litteraturundervisning
Läs mer Emma Nilsson-Tysklind | EDU A204
Religionsundervisning för framtiden – Rapport från
en forskningscirkel
Läs mer Malin Löfstedt | Teologiska institutionen och Åsa Nilsson | Lundellska skolan A209
Forskningsprojekt om undervisningsupplägg för att utveckla elevers källkritiska förmåga i biologi och psykologi Läs mer Ulrika Sahlin Åkerstedt och Sofie Mellberg | UBF
Carl-Anton Werner Axelsson | Uppsala universitet
A212
Går det att utveckla elevers historiemedvetande? Läs mer Robert Thorp | EDU A211

Karta för att hitta till rätt lokal (PDF, 55 KB)

Uppdaterad: